Educatia incluziva si pedagogia diversitatii

Preț: 29,95 RON
Disponibilitate: stoc indisponibil
ISBN: 973-46-5664-6
Editura:
Anul publicării: 2016
Pagini: 232
Format: 16x23

Alertă stoc

*
?
Completați adresa dumneavoastră de e-mail
*
?
Codul de siguranță, necesar pentru a face distincție între oameni și programele informatice automate care răspândesc spam

DESCRIERE

Educatia incluziva si pedagogia diversitatii - Alois Ghergut …volumul sintetizeaza principalele aspecte ale politicilor si practicilor educationale destinate elevilor cu cerinte speciale si aduce unele clarificari necesare cu privire la fondul teoretic al incluziunii scolare. Totodata, isi propune sa ofere solutii pentru proiectarea si aplicarea programelor educationale desfasurate in scolile incluzive, venind astfel in ajutorul cadrelor didactice si al specialistilor care sustin aceste practici... Din carte: …când ne referim la persoanele cu dizabilităti, anumite clemente care intră in structura personalităţii lor - imaginea de sine si stima de sine - capătă o importanţă deosebită si influenţează in mare măsură raporturile cu cei din jur şi, nu in ultimul rând, acceptarea de sine. Dacă analizăm imaginea de sine a copiilor si adolescenţilor cu dizabilităti - fizice, intelectuale, vizuale sau de auz vom constata că pentru mulţi dintre ei această componentă a personalităţii determină un set complex de probleme de adaptare si integrare in mediul scolar şi social, sentimente de inferioritate, atitudini de evitare, tulburări de comportament, nervozitate exagerată, anxietate, invidie etc. Pentru un elev cu dizabilitate locomotorie vizibilă este foarte important să fie încurajat şi susţinut in acţiunile sale pentru a-i întări convingerea că poate fi la fel de bun ca un elev normal. Astfel, printr-o atitudine constantă de valorizare, isi poate construi o stimă de sine favorabilă, cu efecte majore în procesul adaptării si integrării şcolare. Un aspect particular il întâlnim la cei cu deficite severe de auz, care comunică prin limbajul mimico-gestual, ceea ce ii face să-ţi construiască grupul lor, diferit de ceilalţi cu care nu pot comunica si care, prin atitudinea si comportamentul lor, ajung să-i evite constant si să le inducă sentimentul de inferioritate si marginalizare, cu consecinţe asupra stimei lor de sine. In cazul celor cu dizabilităli de vedere, construirea stimei de sine prezintă o serie de caracteristici determinate de imposibilitatea perceperii propriei imagini si a reacţiilor celor din jur in relaţia cu aceştia. Dominanţa informaţiilor venite pe canalul auditiv le permite receptarea de mesaje de la cei din jur si astfel îţi pot forma la rândul lor nucleul unei stime de sine care să-i susţină si să le mărească încrederea in propriile forte şi calităţi. Pe lângă aspectele referitoare la particularităţile proceselor cognitive care determină un mod specific de reacţie si adaptate la stimulii din mediul înconjurător, un alt element semnificativ, specific copilului cu cerinte educaţionale speciale, il reprezintă asa-numita avitaminoză afectiva care constă in privarea copilului de susţinere si comunicare afectivă în familie si mai ales în ruperea relaţiei cu mama, cunoscându-se faptul că atitudinea afectivă a mamei are un rol primordial pentru dezvoltarea normală a copilului... DIN CUPRINS: Introducere Capitolul 1. De la segregare la integrare, incluziune si educaţia pentru cerinţele speciale 1. 1. Segregarea in educaţie 1. 2. Integrarea si educaţia integrată 1. 3. Incluziunea, educaţia incluzivă, şcoala incluzivă 1. 4. Cerinţele educaţionale speciale vs educaţia pentru cerinţele speciale 1. 5. Comentarii, controverse si concluzii Capitolul 2. Şcoala incluzivâ si pedagogia diversităţii 2. 1. Şcoala incluzivă si instruirea diferenţiata 2. 1. 1. Diferenţierea in raport cu structura sistemului de învăţământ 2. 1. 2. Diferenţierea prin conţinutul învăţământului (curriculum diferenţiat ţi adaptat) 2. 1. 3. Diferenţierea prin organizarea grupurilor/claselor scolare si a activităţilor didactice 2. 1. 4. Diferenţierea prin metodologia didactică si relaţia pedagogica dintre educator si educat 2. 2. Aspecte privind procesul didactic in condiţiile scolii incluzive 2. 3. Curriculum şcolar in şcoala incluzivă 2. 4. Programul educaţional individualizit/personalizat Capitolul 3. Particularităţi ale proceselor psihice şi invaţarea de tip şcolar la elevii cu cerinţe speciale determinate de dizabilitate 3. 1. Procesele psihice si comportamentul inteligent la elevii cu cerinţe speciale determinate de dizabilitate 3. 1. 1. Senzaţiile 3. 1. 2. Percepţiile 3. 1. 3. Reprezentările …………… …………

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0196 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.