Isus in India si Tibet - Nikolai Alexandrovici Notovici

Format: 16X23

DESCRIERE

Isus in India si Tibet - Nikolai Alexandrovici Notovici

... soarele a apus curând în spatele culmii înalte a unui munte și întunericul nopții a invadat într-o clipă peisajul pitoresc prin care treceam. Curând, valea îngustă de-a lungul căreia curge Djeloum a adormit și ea. Drumul, șerpuind de-a lungul unei cornișe înguste de stânci abrupte, s-a ascuns pe nesimțite vederii noastre; munții și copacii s-au contopit într-o singură masă întunecată, iar stelele, cu raze schimbătoare, au scânteiat pe bolta cerească.

Am fost nevoiți să coborâm de pe cai și să mergem pe pipăite de-a lungul muntelui, de teamă să nu ne înghită prăpastia ce ni se deschidea sub picioare. La o oră târzie a nopții, am traversat un pod și am luat în piept un urcuș abrupt care ducea la bungaloul Uri, așezat la acele înălțimi într-o izolare completă.

A doua zi, am traversat o regiune fermecătoare, mergând tot pe lângă râu, după cotitura căruia am văzut ruinele unei fortărețe seike, care ni s-a părut că-și amintea cu tristețe de trecutul ei glorios. într-o vâlcea mică încastrată în mijlocul munților, se găsea un bungalou ce părea să ne ureze bun venit. în apropiere își avea tabăra un regiment de cavalerie al maharajahului Cașmirului.

Aflând că sunt de naționalitate rusă, ofițerii m-au invitat la masă. Acolo am avut plăcerea să fac cunoștință cu colonelul Bown, care realizase primul un dicționar al limbii afgane pashtu.

Dornic să ajung cât mai repede îl orașul Srinagar, mi-am continuat drumul prin regiunea pitorească așternută la poalele munților, după ce am mers mult pe lângă râu. Ochilor noștri obosiți de monotonia peisajelor precedente li s-au înfățișat o vale bine populată, case cu două etaje înconjurate de grădini și câmpuri cultivate.

Puțin mai departe, începea celebra vale a Cașmirului, situată în spatele unui șir de coline înalte de care am trecut spre seară. Ce panoramă superbă s-a etalat sub ochii noștri când am ajuns pe culmea ultimei coline care despărțea de valea Cașmirului ținutul muntos pe care îl străbătusem! Un tablou fermecător mi-a încântat ochii...

CUPRINS:

Rezumat
Anexă

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review

Cărți noi - Stiinta si spiritualitate

Created in 0.0376 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.